4ο φύλλο

κείμενο 4 [περὶ κλοπῆς συμβάλλομαι]

 

[4.6.14] Ἀτὰρ τί ἐγὼ περὶ κλοπῆς συμβάλλομαι; Ὑμᾶς γὰρ ἔγωγε, ὦ Χειρίσοφε, ἀκούω τοὺς Λακεδαιμονίους ὅσοι ἐστὲ τῶν ὁμοίων εὐθὺς ἐκ παίδων κλέπτειν μελετᾶν, καὶ οὐκ αἰσχρὸν εἶναι ἀλλὰ καλὸν κλέπτειν ὅσα μὴ κωλύει νόμος. [4.6.15] Ὅπως δὲ ὡς κράτιστα κλέπτητε καὶ πειρᾶσθε λανθάνειν, νόμιμον ἄρα ὑμῖν ἐστιν, ἐὰν ληφθῆτε κλέπτοντες, μαστιγοῦσθαι. Νῦν οὖν μάλα σοι καιρός ἐστιν ἐπιδείξασθαι τὴν παιδείαν, καὶ φυλάξασθαι μὴ ληφθῶμεν κλέπτοντες τοῦ ὄρους, ὡς μὴ πληγὰς λάβωμεν. [4.6.16] Ἀλλὰ μέντοι, ἔφη ὁ Χειρίσοφος, κἀγὼ ὑμᾶς τοὺς Ἀθηναίους ἀκούω δεινοὺς εἶναι κλέπτειν τὰ δημόσια, καὶ μάλα ὄντος δεινοῦ κινδύνου τῷ κλέπτοντι, καὶ τοὺς κρατίστους μέντοι μάλιστα, εἴπερ ὑμῖν οἱ κράτιστοι ἄρχειν ἀξιοῦνται· ὥστε ὥρα καὶ σοὶ ἐπιδείκνυσθαι τὴν παιδείαν.

Ξενοφώντας, Κύρου Ανάβασις, 4.6.14-16

 

 

Από τον κόσμο

Ψάξτε απαντήσεις για τα παρακάτω ερωτήματα: (αναζητήστε πληροφορίες προσέχοντας την ταυτότητα των σελίδων που θα επισκεφτείτε).

1. Ποια είναι η ιστορία με την κάθοδο των μυρίων;

2. Ποια σχέση έχει ο Ξενοφώντας με την κάθοδο των μυρίων;

3. Σε ποιον μιλάει ο Ξενοφώντας; Ποια είναι η θέση του;

4. Τι ήταν οι όμοιοι στην αρχαία Σπάρτη;

 

Στο κείμενο

Απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις κατανόησης;

Ποιοι συζητούν στο κείμενο;

Σε ποιο πράγμα εκπαιδεύονται οι Σπαρτιάτες από μικρή ηλικία;

Με ποιο «κίνητρο» προσπαθούν οι Σπαρτιάτες να γίνουν ικανότεροι;

Τι ζητά ο Ξενοφώντας;

Σε τι πράγμα είναι ικανοί οι Αθηναίοι, σύμφωνα με τα λόγια του Χειρίσοφου;

Ποιο «κίνητρο» έχουν οι Αθηναίοι να γίνουν ικανότεροι;

 

Ερωτήσεις

Μ1. Μεταφράστε τα λόγια του Ξενοφώντα προς τον Χειρίσοφο.

Μ2. Μεταφράστε την απάντηση του Χειρίσοφου προς τον Ξενοφώντα.

 

Σ1. Να βρεθούν πέντε τύποι της προσωπικής αντωνυμίας που έχουν θέση υποκειμένου σε ρηματικό τύπο (εγκλίσεις και απαρέμφατο).

Σ2. Να αναγνωριστούν συντακτικά τα δύο απαρέμφατα και η μία μετοχή του αποσπάσματος:  Ὅπως δὲ ὡς κράτιστα κλέπτητε καὶ πειρᾶσθε λανθάνειν, νόμιμον ἄρα ὑμῖν ἐστιν, ἐὰν ληφθῆτε κλέπτοντες, μαστιγοῦσθαι.

Σ3. Να βρεθεί το απαρέμφατο που λειτουργεί ως προσδιορισμός της αναφοράς.

Σ4. Να χαρακτηριστούν συντακτικά οι μετοχές: κλέπτοντες, ὄντος, τῷ κλέπτοντι (να βρεθούν και τα υποκείμενά τους).

 

Γ1. πειρᾶσθε: τι ρηματικός τύπος μπορεί να είναι (τρεις περιπτώσεις); Τι είναι (μία απάντηση);

Γ2. Να βρεθούν και να αναγνωριστούν γραμματικά δύο απαρέμφατα συνηρημένων ρημάτων.

Γ3. Να βρεθούν και να αναγνωριστούν γραμματικά δύο τύποι (όχι απαρέμφατα) συνηρημένων ρημάτων.

Γ4. Να βρεθούν οι δύο τύποι παθητικού αορίστου και γίνει εγκλιτική αντικατάσταση του ενός (όποιου θέλετε) γράφετε και το απαρέμφατο και τις μετοχές.

Γ5. συμβάλλομαι: να γραφούν οι μετοχές αορίστου β΄ και παθητικού αορίστου, στον ενικό αριθμό στις πλάγιες πτώσεις).

Γ6. Να βρεθούν και να αναγνωριστούν γραμματικά όλες οι προσωπικές αντωνυμίες.

 

απαντήσεις στο 4ο φύλλο (1η ομάδα)

Ημερομηνία: 2014-01-28

Από: ομαδα 1

Θέμα: ασκησεις

εγω_συμβαλλομαι
εγω-ακουω
εγω -ακουω
σοι-<σε>_επιδειξουσι
σοι<σε>-επιδεικνεσθαι

Ημερομηνία: 2014-01-29

Από: ομαδα 1

Θέμα: ask1

μιλα ο ξενοφωντας με τον χειροσοφο για τους λακεδαιμονιους και τους αθηναιους
τα παιδια των σπαρτιατων μελετουν απο μικρα τους νομους
σκοπος τους ειναι να ενισχυσουν την παιδεια
οι αθηναιοι ειναι δυνοι στο να κλεβουν το δημοσιο
κιντρο των αθηναιων ειναι το καλο μορφωτικο επιπεδο

Ημερομηνία: 2014-01-29

Από: ομαδα 4 μεθεγ

Θέμα: στο κειμενο ερωτηση 1

Στο κειμενο συζητουν ο Χειρισοφος, ο οποιος ηταν Λακεδαιμονιος και ο Ξενοφωντας, ο οποιος ηταν ιστοριογραφος και συμμετειχε ως στρατηγος στον πολεμο.

Ημερομηνία: 2014-01-29

Από: ομαδα 4 μεθεγ

Θέμα: στο κειμενο ερωτηση 2

Οι Σπαρτιατες εκπαιδευονταν στο να κλεβουν.

Ημερομηνία: 2014-01-29

Από: ομαδα 4 μεθεγ

Θέμα: στο κειμενο ερωτηση 4

Όμοιοι ονομάζονταν στην αρχαιότητα οι πολίτες της Αρχαίας Σπάρτης, δηλαδή η κοινωνική εκείνη ομάδα που βρισκόταν στην κορυφή της κοινωνικής πυραμίδας και η οποία κατείχε πλήρη πολιτικά δικαιώματα. Όμοιος σήμαινε ίσος ή ευπατρίδης. Αυτοί ήταν και οι νόμιμοι Σπαρτιάτες πολίτες που βασική υποχρέωσή τους ήταν να συμμετέχουν στα κοινά και να είναι καλοί πολεμιστές.

Ημερομηνία: 2014-01-29

Από: ομαδα 1 μεθεγ

Θέμα: Απάντηση:στο κειμενο ερωτηση 4

ΟΜΑΔΑ 1 ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΜΕΘΕΓ

Ημερομηνία: 2014-01-29

Από: ομαδα 1

Θέμα: ασκησεις

λανθανειν τελικο απαρ αντικειμενο στο πειρασθε
μαστιγουσθαι τελικο απαρ υποκειμενο στο νομιμον εστι
κλεπτοντες υποθετικη μετοχη
αναφορικο :κλεπτειν

Ημερομηνία: 2014-01-29

Από: ομαδα 1

Θέμα: ασκησεις

πειρασθε:υποτακτικη ενεστωτα
οριστικη ενεστωτα
προσταχτικη ενεστωτα

Ημερομηνία: 2014-01-29

Από: ομαδα 1

Θέμα: ασκησεις

ΚΛΕΠΤΟΝΤΕς ΥΠΟΘΕΤΙΚΗ ΤΕΛΙΚΟ ΑΠΑΡ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΝ ΛΗΦΘΩΜΕΝ
ΟΝΤΟς ΕΝΑΝΤΙΩΜΑΤΙΚΗ
ΤΩ ΚΛΕΠΤΟΝΤΙ ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΟΝΤΩΣ

Ημερομηνία: 2014-01-29

Από: ομαδα 1

Θέμα: ασκησεις

μελεταν ενεστωτας απαρ ενεργ φωνη
μαστιγουσθαι ενεστωτα μεση φωνη απαρ

Ημερομηνία: 2014-01-29

Από: ομαδα 1

Θέμα: ασκησεις

αξιουνται
πειρασθε

Ημερομηνία: 2014-01-29

Από: ομαδα 1

Θέμα: ασκησεις

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ

Προϊόντα: 1 - 12 από 12

Νέο σχόλιο